[O1] Dziwny stuk przy "szarpnięciu" samochodem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jagawal
    Classic
    • 2012
    • 29

    [O1] Dziwny stuk przy "szarpnięciu" samochodem

    Z drugiej strony... jak juz ktoś napisał w tym temacie.
    Wiadomo co trzeba zrobic, co wymienic, jak wymienic i jakie to sa koszty.
    Robota nie jest jakas wielce skomplikowana, wymieniasz panewy korbowodowe ( dla hardcoreowców SPUTTERy), zakladasz nowe sruby do stópek korbowodów, wymieniasz sos na pierwszoligowy i..... zapominasz o temacie.

    Odczucie moje jest takie jak i fabryki... jesli na 1mln silnikow stało się to w 100 no to nie rozpatrują tego jako problem.

    Pozdrawiam
  • bws34
    Rider
    • 2011
    • 543

    #2
    [O1] Dziwny stuk przy "szarpnięciu" samochodem

    Witojcie !
    Mam taki problem że np. przy gwałtownym naciśnięciu hamulca oraz gwałtownej redukcji gdy mogę wprowadzić coś w stylu szarpnięcia samochodem słyszę pojedynczy stuk taki głuchy,wydobywa się to z przodu samochodu.
    Ktoś ma jakieś pomysły jak to ugryźć? :diabelski_usmiech
    "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

    "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

    www.zoltar.bielsko.pl

    Komentarz

    • wodan
      Rider
      • 2012
      • 417
      • Octavia I combi (1U5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Miewam coś podobnego, ale generalnie przy hamowaniu np. z górki lub pod górkę, szczególnie na "zimnym" aucie.

      Koledzy sugerowali układające się już trochę zluzowane klocki albo luźne osłony hebli. Ostatnio będąc na dobrowolnej diagnostyce mechanik wyglądał wszystko na dziesiątą stronę, osłony hebli sprawdził i zawyrokował: zimne, sztywne klocki hałasują zanim się rozgrzeją. Może u Ciebie jest to samo?
      Pozdrawiam
      Wodan

      Szkodnik: O1 1.9 TDI AXR kombi

      Komentarz

      • bws34
        Rider
        • 2011
        • 543

        #4
        Może ale to też jest słyszalne przy szarpnięciu podczas silnej redukcji biegów :?
        "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

        "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

        www.zoltar.bielsko.pl

        Komentarz

        • ziutsane
          RS
          • 2007
          • 2376

          #5
          Moze masz w...e poduszki skrzyni/silnika?
          Moze gumy stabilizatora?
          Proponuje na poczatek wjechac na szarpaki na stacji diagnostycznej, moze to cos z zawieszeniem.
          Ciezko powiedziec.
          Radio: C90r+XDP210EQ
          Kable:Opt,Skyline,50 mm
          Wzm:XES M1+FP 1.800
          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

          Komentarz

          • Marcello01
            Rider
            • 2009
            • 491
            • Octavia I (1U2)
            • AGP 1.9 SDI 68 KM

            #6
            masz na 100 % poluzowane sanki. Maiałęm ostanio wpakowałem Tysiaka w zawieszenie i nic !! wystarczyło dokręcić.Postaw auto na kanale podłóż przed i za kołem klocki drewna wbij 1 wejdź kanału i poproś 2 osoby o popychanie auta do przodu i do tyłu
            https://www.facebook.com/tapicerekpranie

            Komentarz

            • bws34
              Rider
              • 2011
              • 543

              #7
              Marcello01,ziutsane, Ok popatrzę Dzięki za pomoc
              "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

              "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

              www.zoltar.bielsko.pl

              Komentarz

              • adi747
                L&K
                • 2008
                • 1138

                #8
                to ja chyba też wjade na kanał bo gumy i łączniki stabilizatora wymienione przeguby drązków kierowniczych od strony skrzyni też na gałkach i sworzniach luzu nie ma a czasem coś puka
                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                JEST
                megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                octavia 2 2.0TDI BKD

                Komentarz

                • ziutsane
                  RS
                  • 2007
                  • 2376

                  #9
                  adi747, u Ciebie to pewnie sprzęgło :P
                  Radio: C90r+XDP210EQ
                  Kable:Opt,Skyline,50 mm
                  Wzm:XES M1+FP 1.800
                  Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                  Komentarz

                  • adi747
                    L&K
                    • 2008
                    • 1138

                    #10
                    kurde kołysko dokrecona nic nie poluzowane podzespoły zawiasu też więc już nie wiem ziutsane w 1.8t jest dwumas?? bo tak mi sie obiło o uszy??
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                    2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                    JEST
                    megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                    octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                    octavia 2 2.0TDI BKD

                    Komentarz

                    • Le-Ce
                      L&K
                      • 2010
                      • 1313
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      adi747,

                      Niestety, jest
                      Moja ADELA

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                      Komentarz

                      • adi747
                        L&K
                        • 2008
                        • 1138

                        #12
                        no to troszke lipa ciekawe po co jak to benzyna i nie ma takich drgań jak diesel jak sie będzie kończyć trzeba będzie normalne wsadzić :diabelski_usmiech
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                        2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                        JEST
                        megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                        octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                        octavia 2 2.0TDI BKD

                        Komentarz

                        • ziutsane
                          RS
                          • 2007
                          • 2376

                          #13
                          adi747, dwumas. Jednomas tańszy i wytrzymalszy. Jest trochę tematów na forum o tym.
                          Radio: C90r+XDP210EQ
                          Kable:Opt,Skyline,50 mm
                          Wzm:XES M1+FP 1.800
                          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            Tak sobie troszkę odgrzeję kotleta. Moja octa powoli zaczyna upraszać się o wymianę dwumasy.. Objawy? Pukanie podczas wciskania sprzęgła i dodawania i odejmowania gazu oraz wibracje podczas kręcenia silnika na wyższych biegach od np 1700 obr międzu 2000-2200 lekkie wibracje i dudnienie. Nadmienię, że wymieniłem poduszkę silnika, skrzyni i "lizak" pod silnikiem - fakt jest faktem, że auto kulturalnie zaczęło gasnąć - nie kołysze silnikiem itd. Po zabiegach tych i jeszcze kilku innych z zawieszeniem pukanie zostało - mechanik otwarł "okienko" między silnikiem a skrzynią coś tam poruszał i stwierdził że dwumasa już czasy świetności ma za sobą :/

                            Auto jest lekko dłubnięte i się zastanawiam jakie koło założyć (czytałem forum i mechanika pytałem) to mówi, że decyzja zostaje w rękach klienta - stwierdził, że już na jednomasie tak miękko nie będzie i drgania też będzie przenosiło większe. Nie oczekuje wywodów od was ale konkretne rady czy będzie aż tak źle na jednomasie? :szeroki_usmiech
                            Mechanik powiedział też że przy zakupie jednomasy trzeba dopytać czy do danego zestawu są jakieś części zamienne w razie czego bo podobno są takie, że nie ma opcji dostać zamiennych części.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            Pracuję...